Życie tak się układa, że każdy z nas musi czasami zmierzyć się z cierpieniem. Może to być utrata bliskiej osoby, rozstanie, utrata pracy lub zdrowia czy poważne kłopoty finansowe. Cierpienie sprawia, że nie możesz normalnie funkcjonować, spać, często budzisz się w środku nocy i czujesz się bezradny.

Choć nie jest to proste, to są pewne sposoby, jak poradzić sobie z falą negatywnych emocji i pomóc sobie przejść przez kryzys.

# Nie pytaj „dlaczego?”, „pytaj jak?”

Staraj się nie rozpamiętywać wszystkiego i nie zadawaj sobie ciągle pytania „dlaczego”, ponieważ to nie zaprowadzi Cię nigdzie. Zamiast pytać „dlaczego?” staraj się zadawać sobie pytania „Jak mogę przez to przejść?”, „Jak być znowu szczęśliwym?”, „Kogo poprosić o pomoc?”. Te pytania pomogą Ci zbudować drogę do spokoju i szczęścia.

# Otaczaj się pozytywnymi ludźmi

Krąg ludzi, jakimi się otaczasz jest bardzo ważny. Szukaj osób, które myślą pozytywnie, potrafią rozwiązywać problemy. Ich dobra energia pomoże Ci powtórnie stanąć na nogi.

# Przestań narzekać

Ta rada szczególnie przyda się osobom, które zostały zranione przez partnera albo doświadczyły niesprawiedliwości w życiu zawodowym. Musisz zdać sobie sprawę, że życie jest niesprawiedliwe. Nie pozwól, aby narzekanie stało się Twoim nawykiem, ponieważ przez to będziesz dalej pogrążony w smutku.

# Daj sobie czas

Musisz zrozumieć, że czas jest Twoim największym przyjacielem w trudnej sytuacji. Czas leczy rany, ale cierpienie czy żałoba po stracie ma też swoje etapy. Pozwól sobie przez to przejść. Daj upust swoim emocjom, słuchaj ich, ale nie pozwól by Tobą zawładnęły.

# Posiedź sobie w ciszy

Wyłącz telewizor, radio i telefon, zrób sobie ciepłej herbaty i usiądź sam ze swoimi myślami i emocjami. Cisza jest potrzebna i pomoże Ci radzić sobie z tym, z czym przyszło Ci się zmierzyć.