w

Czujesz się beznadziejnie w trudnym czasie? Zadbaj o siebie na 5 sposobów

Obecny czas zdecydowanie nie napawa optymizmem. Martwisz się o przyszłość swoją i swoich bliskich? To zupełnie normalne. Możesz jednak wpłynąć na poczucie beznadziei. Weź zatem kilka wdechów i przeczytaj nasze porady. Czerp z nich pełnymi garściami!

Kobieta
Fot. Pexels.com

1. Nadzieja jest ważna!

Nadzieja to coś, co możesz kultywować niezależnie od tego, co wokół ciebie się dzieje. Pielęgnuj ją w sobie i nieś ją do przodu. Wielokrotnie może okazać się dla ciebie ratunkiem w trudnych sytuacjach.

2. Stosuj techniki relaksacyjne

Daj sobie chwile wytchnienia. Posiedź w ciszy, pomyśl o czymś przyjemnym, afirmuj. Zastosuj techniki relaksacyjne – poszukaj rozwiązań na YouTube’ie. Zacznij ćwiczyć jogę – w pandemii nie brakuje zajęć online. Zresztą aktywność fizyczna teraz ci się przyda. Nie tylko wzmacnia odporność, ale przede wszystkim wywołuje produkcję endorfin w organizmie. Dzięki nim poczujesz się po prostu lepiej.

3. Nie bój się skorzystać z pomocy psychologa

Wizyta u psychologa nie oznacza wcale rozpoczęcia długiej terapii. Może się okazać, że wystarczy ci jedna, dwie wizyty, by poradzić sobie z konkretnymi problemami czy wątpliwościami. W pandemii większość specjalistów spotyka się z pacjentami online. Możesz dołączyć do ich grona. Dostępni są psychologowie z całej Polski.

Kobieta
Fot. Pexels.com

4. Pozwól sobie na słabszy czas

Uważasz, że ciągle musisz być silny? Że nie ma w twoim życiu przyzwolenia na bardziej „ciężki czas” i silniejsze emocje? To bzdura! Masz do tego pełne prawo. Nie wymagaj od siebie tak dużo. Jeżeli chcesz płakać, zrób to. Jeżeli chcesz danego dnia odpuścić, to może to dobra okazja by odpocząć? Wróć też do punktu nr 3 – o silnych emocjach warto porozmawiać ze specjalistą.

5. Nie nakręcaj się

Łatwo mówić, trudno zrobić? Jak w dzisiejszych czasach nie śledzić mediów? Nie chodzi o to, by całkowicie zrezygnować z internetu czy telewizji. Dawkuj sobie jednak te informacje, nie nakręcaj się nimi, nie zamartwiaj. Najlepiej po prostu ogranicz ich przyjmowanie. Wyjdzie ci to na dobre.

A jakie są twoje sposoby na poradzenie sobie z poczuciem beznadziejności szczególnie teraz w okresie obostrzeń i pandemii?

Zobacz także: Niesamowity gest pana Darka. To cudowne co zrobił!