Zobacz, ile czasu powinniśmy spać, żeby zachować dobre zdrowie.

reklama

Oto lista zapotrzebowania na sen według wieku podana przez Narodową Fundację Snu. Tyle właśnie powinniśmy spać, żeby zachować dobre zdrowie, sprawne myślenie oraz żeby mieć wystarczająco dużo energii w ciągu dnia.

Brak snu jest problemem, który dotyka niemalże każdego człowieka.

Fizyczne zmęczenie nie jest jedynym problemem spowodowanym przez brak snu. Brak snu może również powodować zaburzenia łaknienia, problemy z koncentracją, niemożność podejmowania szybkich decyzji oraz może wydłużyć nasz czas reakcji na zagrożenia.

Brak snu przyczynia się również do kłopotów zdrowotnych. Zdrowie twojego serca może być zagrożone, jeśli śpisz mniej niż 5 godzin. Cukrzyca oraz niekontrolowane tycie są, rezultatem spania krócej niż 7 godzi. Pierwsze, o czym powinieneś pomyśleć, jest to, ile czasu potrzebujesz na sen.

Charles Czeisler profesor uniwersytetu na Harvardzie przeprowadził badania, na podstawie których określił zalecany czas snu dla poszczególnych grup wiekowych:

Noworodki (0 – 3 miesiąc): 14 – 17 godzin.

Niemowlęta (4 – 11 miesiąc): 12 – 15 godzin.

Małe dzieci (1 – 2 lat): 11 – 14 godzin.

Przedszkolaki (3 – 5 lat): 10 – 13 godzin.

Dzieci w wieku szkolnym (6 – 13 lat): 9 – 11 godzin.

Nastolatki (14 – 17 lat): 8 – 10 godzin.

Młodzież (18 – 25 lat): 7 – 9 godzin.

Dorośli (26 – 64 lat): 7 – 9 godzin.

Seniorzy (powyżej 65 lat): 7 – 8 godzin.

Nie zawsze to będą te konkretne godziny. Ważne jest, aby obserwować swój organizm i wybrać najlepszą długość snu dla siebie. Natomiast jeżeli śpimy drastycznie krócej niż ten czas podany w tabeli to, że stan naszego zdrowia się pogorszy, jest niemalże pewne.

reklama