Wraz z rozwojem Tindera i innych aplikacji randkowych powstał cały słownik określeń, które zbiorowo nazywa się trendami w randkowaniu. Chodzi o specyficzne zachowania obserwowane wśród użytkowników aplikacji. Podczas gdy zdecydowana większość z nich nie zasługuje na pochwałę i pokazuje, że nasze relacje interpersonalne zmierzają w niepokojącym kierunku, hardballing wyraźnie się na tym tle wyróżnia.
„Krótka piłka” w randkowaniu
Terminy związane z trendami w randkowaniu wywodzą się z języka angielskiego. Nie inaczej jest z hardballingiem, który na polski możemy przetłumaczyć jako „krótka piłka”. Chodzi o to, żeby nie zwodzić drugiej osoby, a zamiast tego wysyłać jej szczere, jednoznaczne komunikaty dotyczące naszych intencji i oczekiwań.
Hardballing jest zatem trendem pozytywnym, ponieważ polega na jasnym przedstawieniu sytuacji. Choć złośliwi twierdzą, że przypomina to formalne rozmowy czy też „randkowanie z prezesem”, to trzeba przyznać, że brak tu miejsca na rozczarowania i przykre niespodzianki.
Odpowiedź na anty-trendy randkowe
Przywykliśmy do tego, że zachowania randkowe są raczej negatywne. Większość z nich opiera się na wspólnym modelu. Dajemy komuś nadzieję na coś więcej, a potem się ulatniamy bez słowa wyjaśnienia. Kontakt przez aplikację daje ten „komfort”, że wystarczy kogoś ignorować, zablokować, zlikwidować profil i sprawa zostaje zamknięta.
Hardballing stoi w wyraźnej opozycji do dotychczasowych trendów takich jak ghosting, zombieing czy cushioning. Bez względu na to, czy w planach mamy spotkania bez zobowiązań, czy poważniejszy związek, a może nawet ślub i dzieci – informujemy się o tym od razu. Rozwijamy znajomość tylko, kiedy obie strony oczekują od niej tego samego.
Jak uprawiać hardballing?
Żeby zastosować hardballing, wystarczy jasno postawić sprawę już przy pierwszej rozmowie czy umawianiu się na spotkanie. Jednocześnie musisz dać do zrozumienia, że ty też oczekujesz konkretnego i szczerego stanowiska. Powiedz, co cię interesuje, a na co na pewno się nie zgodzisz.
Oczywiście, nie można oczekiwać deklaracji na całe życie jeszcze przed pierwszą randką, ale można wstępnie się zorientować co do planów. Poza tym warto uwzględnić swoje poglądy na randkowanie w opisie, co dodatkowo przefiltruje zgłoszenia kandydatów.