Każdy a nas na pewnym etapie swojego życia zaczyna odkładać niektóre rzeczy na później. Nie jest to dobre, ponieważ możemy w zapędzić się w kozi róg, gdzie okaże się, że nie mamy już na nic czasu, bo piętrzą się przed nami sprawy, którymi nie chciało nam się wcześniej zająć.
# Nie patrz na wszystko jak na całość
Kiedy patrzymy na wszystko, co powinno zostać przez nas zrobione, to dostajemy zawrotu głowy. Nie patrzmy więc na te wszystkie sprawy całościowo, ale starajmy się wykonywać pewne czynności pojedynczo. Skupy się tylko na tej konkretnej, która musi zostać przez nas wykonana.
# Zrób sobie listę
Dzięki temu, że zrobimy sobie listę rzeczy do zrobienia, na konkretny dzień, łatwiej nam będzie skupić się na jednej czynności, którą wykonujemy. Lista pomoże nam też zachować hierarchię wśród natłoku różnych spraw.
# Nie daj się zdekoncentrować
Rozproszenie przychodzi na nas bardzo łatwo. Na pewno wielu z nas doświadczyło sytuacji, gdy włączamy telewizor, żeby obejrzeć jeden odcinek ulubionego serialu a kończymy na tym, że przez 4 lub 5 kolejnych godzinnych od niego nie wstajemy. Na tego typu sytuację jest jedna rada. Najpierw robimy to, co musimy, a relaks przy telewizorze czy komputerze, jest w nagrodę za wykonaną pracę.
# Ustal sobie system nagród
Jeśli musisz coś zrobić, ustal sobie od razu, co będziesz robił w nagrodę. Na przykład, kiedy wisi Ci nad głową, niedokończony projekt w pracy pomyśl, na jaką przyjemność możesz wydać część pieniędzy, które dzięki niemu zarobisz.
# Przypomnij sobie, co dla Ciebie znaczy Twoja praca
Jeżeli odkładasz coś na później czy to w pracy, czy w domu przypomnij sobie, po co to w ogóle musisz zrobić. Na przykład musisz posprzątać, ale nie chce Ci się, to zastanów się, dlaczego musisz posprzątać. Może dlatego, że lubisz wracać do czystego domu, a może lubisz, gdy dzieci mają ładnie w pokoju, pomyśl o tym, a od razu, raźniej przyjdzie Ci to wykonać.