Narzekasz, że doba ma tylko 24 godziny, a Ty chciałbyś zrobić tyle ważnych rzeczy? Wydaje Ci się niemożliwym, że inni ludzie mają czas na pracę, odpoczynek, a do tego aktywnie spędzają czas z rodziną lub przyjaciółmi? Choć możesz myśleć, że znajdują się oni w lepszej sytuacji od Ciebie, najczęściej prawda jest zupełnie inna. Osoby potrafiące znaleźć czas na ważne dla siebie sprawy, nauczyły się po prostu skutecznego zarządzania pulą godzin, którą mamy do dyspozycji każdego dnia. Ty również możesz dołączyć do tego grona, jeśli tylko wprowadzisz w swoje życie kilka ważnych zasad!
Eliminacja pożeraczy czasu
Pierwszym krokiem na drodze do lepszej organizacji swojego czasu jest zastanowienie się, przy jakich czynnościach notorycznie go tracisz. Najbardziej popularnym pożeraczem czasu są media społecznościowe lub przeglądanie ulubionych stron internetowych. Wydaje Ci się, że tylko przejrzysz co nowego pojawiło się w sieci, a ni stąd ni zowąd okazuje się, że minęła okrągła godzina! Oczywiście nie tylko te zajęcia mogą zabierać Ci solidną część Twojego dnia. Być może godzinami rozmawiasz przez telefon, nie możesz oderwać się od oglądania ulubionego serialu albo ciągle godzisz się wyświadczać ludziom przysługi. Jeśli dojdziesz do tych czynności, które wykonujesz nawykowo, a które zupełnie nie są Ci potrzebne do szczęścia, możesz zyskać co najmniej kilka godzin dodatkowego czasu tygodniowo!
Ustalenie priorytetów
Musisz pamiętać, że choćbyś niezmiernie się starał, nie jesteś w stanie poświęcić takiej samej ilości czasu każdej ważnej dla Ciebie dziedzinie życia. Jeśli chcesz być świetnym pracownikiem, partnerem, przyjacielem, a do tego marzy Ci się codziennie wykonywanie treningów, uczenie się języków obcych oraz rozwijanie swojego hobby, najprawdopodobniej… Twoje plany pozostaną właśnie w sferze marzeń. Żeby osiągnąć w jakiejś dziedzinie rzeczywisty sukces lub zrealizować konkretne cele, musisz najpierw ustalić priorytety. Na początek wybierz jeden, dwa lub maksymalnie trzy stosunkowo niewielkie cele, które chciałbyś realizować w ciągu najbliższych miesięcy. Jeśli cel wymaga sporego nakładu czasu, być może będziesz musiał tymczasowo odłożyć realizację reszty swoich planów. Tylko znając swoje priorytety możesz po kolei spełniać swoje marzenia!
Odejście od perfekcjonizmu
Istnieje jeszcze jeden problem przez który notorycznie może brakować Ci czasu. Jest nim… nadmierny perfekcjonizm. Jeśli każdą rzecz, za jaką się zabierasz, chcesz wykonać idealnie, może się okazać, że tracisz mnóstwo swojego czasu na mało znaczące detale! Warto, abyś wiedział, że o wiele lepszym wyborem, niż dążenie do perfekcyjnego efektu swoich działań, jest poprzestanie na wykonaniu, które jest dostatecznie dobre. Zdziwisz się, jak wiele czasu zyskasz, kiedy przestaniesz w nieskończoność analizować każdą opcję wyboru lub kiedy zakończysz swoją pracę bez ciągłego sprawdzania, czy wszystko zrobiłeś dobrze.